UVOZIĆEMO POLOVNJAKE IZ AMERIKE I KINE! Izmene zakona otvorile Srbiji nova tržišta vozila, ali postoji jedna CAKA!
Prvi uslov za registraciju biće pribavljanje uverenja o ispitivanju vozila i određene prepravke na vozilu.
Sa izmenom Zakona o bezbednost saobraćaja građani Srbije ubuduće će moći da uvezu i registruju i vozila iz Amerike i Kine, koja su često jeftinija i do 25 odsto. Ipak, kako ova vozila ne ispunjavaju važeće standarde u Evropi, ova vozila će morati pre registracije da prođu određene prepravke!
Tu se konkretno misli na ispitivanje graničnih vrednosti izduvnih emisija, signalizaciju, pojaseve, instrument table, kao i kočione sisteme, stakla..., prenosi Blic. Sve ove stavke bi trebalo prepraviti na vozilima sa tih tržišta, i one će biti precizno regulisane Pravilnikom o ispitivanju vozila. Ova pravila neće se primenjivati na vozila od istorijskog značaja (oldtajmer) i vozila za sportska takmičenja.
Kako stoji u tekstu izmenjenog Zakona o bezbednosti saobraćaja, takva ispitivanja na vozilima sprovodiće Agencija za bezbednost saobraćaja, koja može da ovlasti i druga pravna lica, tj. firme, da urade to u njeno ime. U razvijenim zemljama takva praksa je na snazi već godinama. Prvi uslov za registraciju biće pribavljanje uverenja o ispitivanju vozila, koje izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.
Kako za "Blic Biznis" objašnjava Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, tehnički uslovi su do sada bili takvi da američko vozilo ne bi prošlo tehnički pregled kod nas.
- Na primer, američka vozila imaju nešto što se nazivaju "simetrični farovi". U Evropi, pa i kod nas, koriste se "asimetrični farovi". To je potpuno drugačiji način osvetljavanja puta, i to je nešto što bi trebalo da se promeni da bi kod nas vozilo moglo da se registruje. Ostali uslovi sem tog, nisu problematični, jer na primer regulativa koja se tiče izduvnih gasova u SAD je daleko stroža nego kod nas - kaže on.
Prema nedavno objavljenom istraživanju kompanije za automobilske podatke carVertical najviše polovnih automobila u Srbiju se uveze iz Italije, oko 28 odsto. Zatim slede Nemačka (16,7 odsto), Francuska (15,8 odsto), Češka (10,7 odsto) i Belgija (6,5 odsto).
- Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. Ljudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile - kaže Matas Buzelis, šef za komunikacije kompanije carVertical.
Sa izmenom Zakona, ova statistika je podložna velikim promenama ako uzmemo u obzir činjenicu da su mnogi polovni automobili na tržištu SAD jeftiniji i do 25 odsto u odnosu na gorenavedena evropska tržišta.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)