DA LI PUTNICI POVREĐENI U NESREĆI AUTOBUSA I AUTOMOBILA KOD MLADENOVCA IMAJU PRAVO NA ODŠTETU? Evo šta kaže zakon!

Autor:

Vesti

31.05.2024

06:53

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nekoliko nesreća na srpskim drumovima u poslednjih nekoliko dana!

DA LI PUTNICI POVREĐENI U NESREĆI AUTOBUSA I AUTOMOBILA KOD MLADENOVCA IMAJU PRAVO NA ODŠTETU? Evo šta kaže zakon!

Foto: Republika

Kada se putnik povredi u vozilima javnog gradskog prevoza, treba da se obrati vozaču, koji će pozvati Hitnu pomoć i policiju radi zapisnika. Vozač će takođe obavestiti dispečerski centar da evidentira događaj, jer bez toga nema odštete.

U poslednjih deset dana, saobraćajne nesreće sa poginulima i povređenima dogodile su se u Stubline, Malom Požarevcu i Trošarini. Povređeni imaju pravo na odštetu po dva osnova.

Pravo na odštetu temelji se na obaveznom osiguranju vlasnika motornih vozila za štete pričinjene trećim licima, kao i obaveznom osiguranju putnika u javnom prevozu.

Putnici treba da odu u poslovnicu osiguravajuće kuće, pokažu lična dokumenta i donesu lekarsku dokumentaciju.

Ako vozač autobusa pogine, a odgovornost za udes snosi drugi vozač, članovi porodice imaju pravo na odštetu. Procedura je ista kao i za putnike.

Odšteta se može dobiti zbog povreda, pretrpljenog bola i straha, naruženog izgleda i trajnih posledica.

"Ukoliko nema nekih trajnih posledica, ali je neko pretrpeo bol i strah, to su naknade u iznosu od 120.000 do 130.000 dinara. Kada je u pitanju obavezno osiguranje putnika u javnom prevozu, ugovorena suma osiguranja za invaliditet je u minimalnom iznosu od 16.000 evra. To praktično znači da po jednom procentu invaliditeta putnik može računati na naknade od 160 evra", rekao je Milorad Radić, direktor Direkcije za naknadu štete "Dunav osiguranja".

Kada se putnik povredi u vozilima javnog gradskog prevoza, prvo treba da se obrati vozaču, koji će pozvati Hitnu pomoć i policiju, a oni će napraviti zapisnik. Vozač će pored toga pozvati i dispečerski centar, gde će se evidentirati događaj.

"Dešava se da putnik ne prijavi, izađe naknadno i ustanovi da je imao neku povredu, dobio lekarsko, dokumentaciju, ali nije zapamtio ni vreme, ni praktično liniju, ni garažni broj vozila. Tako da nismo u stanju da definišemo kada je došlo do povrede. U tom slučaju je teško to sve ostvariti, ali je zbog toga važno da se ta procedura ispoštuje”, rekla je Slavica Stevanović iz GSP-a.

Druga je situacija kada se dogodi udes. Tada policija izlazi po službenoj dužnosti. Kada naknada štete, po mišljenju povređene osobe, nije adekvatna, sledeća instanca je advokat.

"Ukoliko mi sa druge strane procenimo da to nije pravična nadoknada, mi dalje podnosimo tužbu Parničnom sudu sa svom tom dokumentacijom koja je bila prethodno u vansudskom postupku. I onda se otvara novi postupak da se izvedu svi dokazi, ponovo se veštači, donosi se presuda sudska, i tek na osnovu nje mi dobijamo neki pravičan iznos naknade štete”, kaže advokat Tatjana Škero.

U poređenju sa istim periodom prošle godine, broj odštetnih zahteva je na istom nivou, ali se zbog velikog broja saobraćajnih nezgoda proteklih dana očekuje da će biti povećan.

Po Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju svi prevoznici su osigurani, a koliko će novca biti isplaćeno oštećenima, zavisi od procene lekara veštaka, kog angažuje osiguravajuća kuća.

(RTS)

BONUS VIDEO

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading