GOTOVO JE, AGENCIJE VIŠE NE MOGU DA VARJU PUTNIKE! Putovanje ćete od sada proveravati samo jednim klikom!

Autor:

Vesti

26.10.2023

13:14

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Transparentnost poslovanja i nesigurnost putnika, po mišljenju stručnjaka, predstavljaju jedan od najvećih tereta sa kojim se suočavaju turističke agencije u našoj zemlji, bilo da su organizatori putovanja ili subagenti.

GOTOVO JE, AGENCIJE VIŠE NE MOGU DA VARJU PUTNIKE! Putovanje ćete od sada proveravati samo jednim klikom!

Foto: pixabay.com

Mnogi vlasnici turističkih agencija smatraju da je opšte nepoverenje neopravdano, jer su zbog nedoličnog ponašanja nekoliko neodgovornih aktera, cela industrija stavljena pod negativan fokus, iako su mnogi decenijama radili u ovoj oblasti pošteno i transparentno.

Međutim, prema rečima Aleksandra Seničića, direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija (Juta), čini se da su nedoumice konačno prevaziđene. On tvrdi da, uzimajući u obzir sve izazove sa kojima se suočila u poslednjih pet do šest godina, nijedna industrija nije prošla kroz veće promene od turizma i turističke privrede.

Nije to samo zbog poremećenog i devastiranog sistema putovanja i nemogućnosti rada tokom epidemije COVID-19. Takođe, zbog još ozbiljnijih posledica trogodišnjeg prekida u radu, propadanja mnogih hotela na globalnim turističkim destinacijama, epidemije i ograničenja koja su pogodila čak i gigante u ovoj industriji, kao što je britanska kompanija Thomas Cook.

Rezultat ovog prekida u radu i neispunjenih putovanja, transporta i celokupnih aranžmana bila su ogromna dugovanja prema putnicima. Teret otkazanih putovanja i zahteva nezadovoljnih klijenata je dovelo do bankrota mnogih poznatih putničkih agencija, uključujući i one u našoj zemlji.

U poslednjih nekoliko godina, većina ovih dugova je izmirena, ali sramota i stigma ostaju nepromenjeni, slažu se svi iskusni stručnjaci u industriji. Zbog toga se trude da budu bolje pripremljeni za nepredviđene događaje u budućnosti, i to prvenstveno putem veće transparentnosti u svom radu i podizanjem standarda sigurnosti za sve sadašnje i buduće klijente turističkih agencija.

Naime, Ministarstvo turizma i omladine je prema modelu "e-turista," gde su svi relevantni hotelijeri i ugostitelji integrisani u jedan informacioni sistem, isto postiglo i za turističke agencije. U okviru sveobuhvatnog sistema "e-turiste," uvodi se specijalan centralni informacioni sistem koji će biti obavezan za sve turističke agencije u cilju poboljšanja transparentnosti i kontrole njihovog poslovanja.

Sve turističke agencije bez obzira da li su organizatori putovanja ili posrednici moraju poslovanje da sprovode kroz centralni informacioni sistem - rekao je Seničić.

Značaj za putnike

Najvažnije je da će se kompletna prodaja počev od ugovora o putovanju, programa, fiskalnih računa, odvijati kroz sistem i da će se jedino tako dobijati garancija putovanja. Vrlo je važno reći da ta garancija putovanja, koja se dobije kroz ovaj sistem ima jedan jedinstveni broj-kod. Po tom broju će biti napravljena i garancija putovanja da bi putnici bili do kraja izvršenog aranžaman sigurni. Biće napravljen poseban deo na sajtu Ministarstva omladine i turizma, gde će putnici moći, kad ukucaju broj sa ugovora, da na portalu i provere da li su zaista uvedeni u sistem garancije putovanja. I to je dvostruka kontrola - kaže ovaj stručnjak.

Dakle potpuno je jasno da je država povukla pravi potez, slažu se stručnjaci iz turističke branše. Sa jedne strane imamo kontrolu turističkih agencija, njihovog prometa i načina rada, a sa druge, putnici koji dobiju garanciju putovanja, moći će da budu sigurni da u slučaju nepredviđenih okolnosti, propadanja agencije ili slično, moći da naplate sredstva.

- Sada je uvedena dupla kontrola, i to je najbolji način, jer putnici stalno pitaju kako da budu sigurni, da će moći da se naplate u slučaju da se nešto nepredviđeno desi - jasan je Seničić.

- Njihova saznanja o tome treba da se prošire i da budu svesni, kada potpišu bilo gde, da li kod subagenta (posredika) ili kod organizatora putovanja moraju da dobiju kompletnu dokumentaciju uključujući i garanciju putovanja sa jednistvenim brojem po kome mogu da provere da li se nalaze u sistemu. Ako se nalaze u sistemu, onda se podrazumeva da je kompletna prodaja aranžmana, tj promet koji su oni ostvarili uveden u centračlni informacioni sistem i da ne može biti problema oko naplate potraživanja putnika u slučaju propadanja turističke agencije organizatora putovanja - rekao je Seničić za Politiku i dodao:

Otpor agencija

- Ima mnogo problema, prvenstveno, centralni informacioni sistem je napravljen tako da su turističke agencije uključene od početka, jedan deo po odabiru ministarstva. Međutim sam taj modul nije usaglašen sa svim aktuelnim poslovanjem. Sad se radi na izmenama onih tačaka primećenim od strane turističkih agencija koje nisu u skladu sa redovnim poslovanjem. Jer imamo jako specifična putovanja kao što su: za unapred poznatog klijenta (korporativna putovanja), individualan putovanja, imamo đačka putovanja koja su vrlo specifična.

Kad je reč o putovanjima u letnjoj sezoni, tu je sve uglavnom uređeno i ne postoji, barem ne zvanično, neki veliki otpor turističkih agencija.

- Postoji otpor o aspektima poslovanja koji nisu uređeni u skladu sa aktuelnim načinom rada. Zakon o turizmu je recimo zastareo, kada je reč o onlajn plaćanjima, onlajn putovanjima. Početkom sledeće godine se ide u izmene zakona o turizmu i to će se verovatno primeniti kroz novi zakon - rekao je direktor Jute Aleksandar Seničić.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading