POTROŠAČI TVRDE DA SU PREVARENI: Kupujemo brašno po istoj ceni, ali ga ima manje!
Kupci su ogorčeni što u marketima kupuju brašno čija je cena, kako kažu ostala nepromenjena, za razliku od gramaže koje sada ima manje. Osećaju se prevarenim.
Našoj redakciji javilo se nekoliko potrošača koji su se požalili da se osećaju obamnjeno od strane kompanije Danubius, budući da je gramaža jedne vrste brašna ovog proizvođača smanjena za 100 grama, za razliku od cene, koja je ostala nepromenjena.
Naime, kupci tvrde su primetili da pakovanje integralnog Danubius brašna sada meri 0,9 kg, umesto prvobitnih kilogram.
- Nedavno sam prilikom kupovine uočila da pakovanje integralnog Danubius brašna koje sam uvek uzimala više ne meri kilogram. Cena je ipak ostala ista, i ne mogu da ne pomislim kolika je zarada na tih 100 grama koje nam uskraćuju u pakovanju - navodi A. M. iz Beograda.
Na snazi je i dalje uredba Vlade Srbije kojom je ograničena cena brašna, pa se naša sagovornica pita da li je to možda razlog zbog koga je smanjena gramaža ovog proizvoda.
- Znamo svi da su požurili brže bolje da podignu cene od kako je krenula ova kriza. Svi se trude da profitiraju i zaobiđu zakon koliko je to moguće, ali nije u redu da se ovako obmanjuju kupci - navodi A. M.
Na pitanja upućena Danubiusu da li su smanjili gramažu i na taj način se dosetili da profitiraju uzevši u obzir ograničenje cene brašna koje i dalje na snazi, nismo još uvek dobili odgovor.
Međutim, Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, objašnjava da to nije zabranjeno.
- Ne postoji propis koji će ograničiti pakovanje određenog proizvoda, nema propisa koji kaže da brašno mora da bude od jednog kilograma, ali je bitna jedinična cena, pored cene za pakovanje mora da bude istaknuta cena po kilogramu, onda će moći da se uporedi - navodi Nikolić.
"Milka" je šampion smanjenja
Trend smanjivanja gramaže u Srbiji je počeo od čokolade milka. Tako je kompanija "Milka" u Srbiji, za razliku od nekih drugih zemalja, čokolade počela da smanjuje sa 100 grama na 90, pa na 80, o čemu, naravno, nije posebno obavestila potrošače. Pored smanjivanja gramaže manjih čokolada, "Milka" je taj trend nastavila i kod velikih, te nekadašnja čokolada od 300 grama sada teži 270.
Marketinški trik
Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Forum Jovan Jovanović više puta je govorio o sličnim temama, kao i trikovima kojima se služe proizvođači:
- Na prvi pogled, proizvod izgleda standardno, ali kad se malo bolje zagledate, vidite da je manja gramaža, a cena je tek nešto niža.
"Danubius" nije odgovorio na naša pitanja do objavljivanja teksta.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)