"BIJONSE I KLUNI NE MORAJU DA BRINU O CENI GASA ILI JAJA" Podrška slavnih više odmogla Kamali Haris, Trampov pristup bio daleko efikasniji
Dvadeset procenata anketiranih od strane istraživača priznalo je da su se nakon podrške Tejlor Svift Kamali Haris, zamislili da li da glasaju za nju.
Podrška mnogih američkih poznatih ličnosti nije pomogla kandidatkinji demokrata, Kamali Haris, zbog njihove udaljenosti od običnih Amerikanaca, rekli su za AFP intervjuisani stručnjaci.
- Na kraju dana, ljudi verovatno shvate da Bijonse i Džordž Kluni ne moraju da brinu o ceni gasa ili jaja, pa možda na neki način nisu važni - rekao je profesor umetnosti sa Univerziteta u Njujorku, Lorens Maslon.
Margareta Bentli, docent na Univerzitetu u Arizoni, kaže da je Holivud ove godine prikupio desetine miliona dolara za kampanju Haris, ali je njen stvarni uticaj na rezultate bio polovičan.
- Reči podrške poznatih ličnosti nikada neće biti zlatna karta koju svi traže - smatra Bentli.
Mark Harvi, autor knjige "Uticaj slavnih: politika, ubeđivanje i zagovaranje na osnovu problema", kaže da ne treba da čudi što poznate ličnosti nisu toliko uticajne u politici, jer nema naučnih dokaza koji bi pokazali suprotno. Napomenuo je da su poznate ličnosti uvek efikasne kada govore o pitanjima za koja su široko priznati kao stručnjaci.
Studija sa Harvarda, "Slavne ličnosti jačaju našu kulturu demokratije", otkrila je da popularni zabavljači zaista utiču na angažovanje ljudi u izbornom procesu, ali je otkrila da je teško kvantifikovati da li je povećano interesovanje ljudi za izbore dovelo do pozitivnih ishoda za kandidata kojeg podržavaju. Na primer, 20% anketiranih od strane istraživača priznalo je da su se nakon podrške Tejlor Svift Kamali Haris, zamislili da li da glasaju za nju.
Tokom svoje predizborne kampanje, Donald Tramp je često posećivao razne podkaste i na taj način uspeo da dopre do publike muškaraca koji ranije nisu izašli na birališta. Trampova kampanja se usmerila upravo na ove Amerikance, primetio je Politico još u septembru. Kako je publikacija istakla, republikanac se oslanjao na "bro culture".
Anketa USA Today otkrila je da je 20% verovatnih glasača slušalo bar jednu epizodu bilo kog Trampovog podkasta pre izbora. Štaviše, više od polovine ispitanih reklo je da je Trampovo pojavljivanje u podkast emisijama učinilo verovatnijim mogućnost da podrže republikanca ili budu neutralni. Nasuprot tome, otprilike 27% glasača je pogledalo najmanje jednu epizodu podkasta sa Kamalom Haris, ali od onih koji jesu, oko polovine je odlučilo da je manje verovatno da će glasati za nju.
- Razgovor sa podkasterima, komičarima i influenserima omogućava ljudima da vide ljudsku stranu predsednika Trampa koju mejnstrim mediji namerno ne pokazuju - objašnjava Trampova kampanja.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)