NE ŠTEDI SE UOĆI BOŽIĆA! Stručnjaci otkrivaju kako izbeći prazničnu euforiju i PRAZNE NOVČANIKE

Autor:

Biznis

10.12.2024

18:37

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Posledice impulsivne kupovine oseća se u januaru

NE ŠTEDI SE UOĆI BOŽIĆA! Stručnjaci otkrivaju kako izbeći prazničnu euforiju i PRAZNE NOVČANIKE

Foto: shutterstock

Pretpraznično raspoloženje, zaduživanje i neizbežna postpraznična depresija - kako se odupreti psihološkim trikovima koji nas teraju na kupovinu i sačuvati novac u januaru, otkriva Kurir.

U studiju su se okupili stručnjaci različitih profila: Dejan Gavrilović iz udruženja Efektiva, prof. Ivan Arnautović, ekonomista, prof. dr Mihailo Rabrenović, stručnjak za strategijski menadžment, i Marijana Mladenović, ekonomista i majka četvoro dece. U razgovoru je naglašeno kako se, tokom prednovogodišnje euforije, zaboravlja na realne mogućnosti i dugoročne posledice nekontrolisane potrošnje.

Foto: pexels.com

Šoping

Arnautović se najpre dotakao praznične euforije i popusta

- Praznična euforija, makar kod nas, uvek kasni za zapadnim tržištima, ali je u suštini slična: neminovno prati talas ponuda, rasprodaja i marketinških trikova koji nas teraju da kupujemo više nego što objektivno možemo da priuštimo. Kod nas se sezona praznične potrošnje ne završava ulaskom u Novu godinu – tu su i slave, Božić i drugi praznici koji po tradiciji podrazumevaju bogatu trpezu, poklone i svečanost. Emocionalni naboj i želja da ne razočaramo sebe, porodicu i goste dovode do toga da se mnogi zadužuju kako bi održali iluziju blagostanja - rekao je Arnautović i dodao: 

- Najproblematičnija posledica dolazi u januaru, mesecu koji se doživljava kao najduži, najteži i najgladniji. Ljudi se tada suočavaju sa praznim novčanicima, minusima na računima, neplaćenim ratama i osećanjem krivice zbog neracionalne potrošnje. Situaciju dodatno otežava činjenica da marketing ne prestaje - trgovci pokušavaju da što ranije izvuku novac od potrošača, pa su popusti i različite ponude u opticaju već od novembra. Tako se period euforije samo produžava i povećava šok koji stiže kada se sve završi. Problem je što građani često karticom ili odloženim plaćanjem kupuju čak i osnovne namirnice, ne razumevajući da na taj način trošak odlažu u budućnost, gde ih čeka dvostruki ili trostruki teret.

(Kurir)

BONUS VIDEO

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading