OVO JE ŽENA KOJU JE HITLER OBOŽAVAO I VOLEO! Leni je učinila veliku stvar za nacističku Nemačku! Evo čime je "osvojila" Adija! (VIDEO)
Nakon što je pao Treći rajh, Leni je pokušala da pobegne iz zemlje, ali su je uhvatili
Leni Rifenštal bila je nemačka rediteljka, producentkinja, fotografkinja i umetnica, poznata po delovanju tokom Trećeg rajha.
Vrhunac karijere doživela je u godinama pre Drugog svetskog rata, kada je radila na propagandnim filmovima za nemačku vlast.
U istoriji je ostala zapamćena ne kao nacistkinja, već kao vrstan kinematograf, a neke od njenih metoda snimanja filma ostale su nepromenjene sve do danas.
Umetnica od samog početka
Rodila se 1902. godine u Berlinu, a tokom mladosti pokazivala je veliko interesovanje za umetnost i performans.
Studirala je balet, a potom je prešla u glumu, gde se pojavila u nekoliko filmova.
Paralelno s glumom javlja se i ljubav prema izradi filma. Uskoro je pronašla mentora u osobi po imenu Arnold Fank pa je stekla adekvatno obrazovanje.
1935. godine izlazi njen film "Trijumf volje". Radi se o dokumentarcu koji prikazuje 6. kongres Nacionalsocijalističke stranke.
Njena režija pomogla je da se događaj predstavi grandiozno i raskošno, a ljudi koji učestvuju na kongresu kao važni i posebni.
Film je bio čista propaganda, ali Leni se i dan danas odaje priznanje jer je uspela snimanjem i režijom da predstavi politiku kao umetnost.
Koristila je inovativne tehnike snimanja, snimajući iz više uglova i uz složene pokrete kamere koji do tada nisu viđeni.
"Trijumf volje" bio je samo početak
Film su obožavali Jozef Gebels i Hajnrih Himler, ali nikome se nije više svideo nego Adolfu Hitleru. Rekao je da Leni obavlja sjajan posao za budućnost stranke i zemlje.
Odmah nakon toga pozvao ju je u svoju kancelariju i tražio da snimi film tokom Olimpijskih igara koje su se održale naredne godine u Berlinu.
Za snimanje je dobila finansijsku podršku.
Njen idući film "Olimpija" prepričava priču o Olimpijskim igrama.
Rifenštal je morala da izmisli novi model snimanja kako bi uhvatila sportiste u pokretu, u vodi, a poseban izazov bilo je snimanje trkača koji su nosili olimpijsku baklju od Grčke do Nemačke.
Tako je Leni prva kinematografkinja koja je koristila kamere na pokretnim trakama kao i prve podvodne kamere.
Osim toga, u filmu "Olimpija" mnogo se bavila prelazima iz kadra u kadar, što će iskoristiti gotovo svi budući kinematografi na svetu.
Posle Drugog svetskog rata
Nakon što je pao Treći rajh, Leni je pokušala da pobegne iz zemlje, ali su je uhvatili američki vojnici.
Znali su jako dobro ko je ona i tretirali su je vrlo dobro. Amerikanci su već tada znali da je njena povezanost s Nacističkom strankom nominalna.
Naime, postala je članica stranke na nagovor svog mentora Arnolda Fanka, ali osim snimanja filmova, nije se bavila nikakvom drugom aktivnošću.
Preživela je stotinu intervjua i ispitivanja u godinama nakon rata, a kad se vratila u Nemačku, nije mogla da pronađe studio koji bi puštao njene filmove.
Svoju karijeru je nakratko oživela tokom 50-ih i 60-ih baveći se fotografijom i izložbama. Umrla je u Minhenu 2003. godine u 102. godini života, preneo je Index.hr.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)